Σχετικά με τη συγγραφή άρθρων
Το περιοδικό, “ΕΥΡΗΚΑ : Πειραματισμοί στις Φυσικές Επιστήμες” , φιλοδοξεί να αποτελέσει το βήμα για όλους όσοι ενδιαφέρονται να ενταχθεί και να υποστηριχθεί ενεργά η πειραματική διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην ελληνική σχολική πραγματικότητα. Πιστεύουμε στη σπουδαιότητα της άμεσης εργαστηριακής εμπειρίας των μαθητών και μαθητριών βιωματικά μέσω της χρήσης υλικών, της διεξαγωγής πειραμάτων ή της έρευνας στο πεδίο. Μέσω των άρθρων που θα φιλοξενηθούν, αφενός θα δοθεί η ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς να επικοινωνήσουν ευρύτερα την αποκτηθείσα γνώση και εμπειρία τους και αφετέρου θα βοηθήσει άλλους εκπαιδευτικούς που αναζητούν την άμεση ένταξη κάποιας πειραματικής δραστηριότητας στη διδακτική πρακτική τους.
Το περιοδικό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών και θα εκδίδεται μία ή δύο φορές τον χρόνο. Συνεπώς, τα άρθρα θα πρέπει να έχουν κατάλληλη γλώσσα, θεματολογία και περιεχόμενο ώστε να είναι συμβατά με τα ενδιαφέροντα των εκπαιδευτικών.
Θεματολογία
Το γενικό πλαίσιο της θεματολογίας των άρθρων διαμορφώνεται κυρίως από τα αναλυτικά προγράμματα των Φυσικών Επιστημών που εφαρμόζονται στην ελληνική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η ειδικότερη κατεύθυνση και θεματολογία των άρθρων σχετίζεται με το εργαστηριακό (βιωματικό) κομμάτι της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Ενδεικτικά ορισμένες προτεινόμενες κατευθύνσεις είναι:
1. Παρατηρήσεις και συμβουλές που αφορούν στην ορθή εκτέλεση γνωστών πειραμάτων και στη χρήση του υπάρχοντος εξοπλισμού των εργαστηρίων Φ.Ε.
2. Περιγραφή πειραματικών δραστηριοτήτων αυτόνομων, είτε ενσωματωμένων σε διδακτικά σενάρια.
3. Συμβουλές σχετικά με τη συντήρηση συσκευών του σχολικού εργαστηρίου Φ.Ε..
4. Σχέδια μαθήματος πειραματικής διδασκαλίας .
5. Προτάσεις για δραστηριότητες πεδίου (καταγραφή, ταξινόμηση, παρατήρηση κ.λ.π.).
6. Προτάσεις για χρήση απλών υλικών σε πειραματικές δραστηριότητες εντός και εκτός σχολείου.
7. Αξιοποίηση κινητών συσκευών (π.χ. smartphones, tablets), αισθητήρων, μικροελεγκτών (π.χ. Arduino, BBC microbit) για τη διενέργεια πειραματικών δραστηριοτήτων.
8. Διαθεματικές δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος στο πλαίσιο της εκπαίδευσης STEM – STEAM.
9. Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές διαχείρισης τάξης, οργάνωσης της διδασκαλίας των Φ.Ε. με εργαστηριακές πρακτικές.
Είναι επιθυμητό για άρθρα που αποτελούν διδακτικές προτάσεις (σενάρια, καλές διδακτικές πρακτικές, ειδικές κατασκευές, κατασκευές με απλά μέσα κ.λ.π.) να έχει προηγηθεί η εφαρμογή τους, ώστε να υπάρχει η απαραίτητη ανατροφοδότηση και να αποτελέσουν μία άμεσα υλοποιήσιμη πρόταση προς τους/τις αναγνώστες/τριες του περιοδικού.
Επισημαίνεται ακόμη ότι, αν και θεωρούμε ότι είναι χρήσιμο και παιδαγωγικά ορθό να περιλαμβάνονται και ψηφιακά εργαλεία (προσομοιώσεις, εικονικά εργαστήρια κ.λ.π.) στις δραστηριότητες ή στα φύλλα εργασίας που προτείνονται, εντούτοις δεν είναι προτιμητέες οι εργασίες που περιορίζονται μόνο στις ψηφιακές αναπαραστάσεις, χωρίς να κάνουν αναφορά σε δραστηριότητες με φυσική εμπλοκή των μαθητών (σχολικό εργαστήριο φυσικών επιστημών, πεδίο έρευνας κ.τ.λ.).
Διαδικασία κρίσης
Όλα τα άρθρα που δημοσιεύονται υπόκεινται στη διαδικασία ανώνυμης κρίσης από δύο κριτές. Η επιτροπή κριτών αποτελείται από άτομα με πολυετή αναγνωρισμένη εμπειρία και προσφορά στον χώρο της εκπαίδευσης (link). Οι κριτές έχουν το δικαίωμα να προτείνουν στον συγγραφέα να προβεί σε διορθώσεις, ώστε το άρθρο του να γίνει αποδεκτό. Την ευθύνη για την τελική επιλογή των άρθρων προς δημοσίευση διατηρεί η συντακτική επιτροπή του περιοδικού.
Σχετικά με για την υποβολή άρθρων
Αν ενδιαφέρεστε για την υποβολή άρθρου παρακαλούμε συμπληρώστε την φόρμα στον παρακάτω σύνδεσμο, με τα στοιχεία σας και μια σύντομη περίληψη του άρθρου που θέλετε να υποβάλετε. Θα σας απαντήσουμε στέλνοντας σας περισσότερες πληροφορίες.
Μετά την υποβολή ενός άρθρου η συντακτική επιτροπή θα το προωθήσει στους κριτές για ανώνυμη κρίση. Επισημαίνεται ότι ένα άρθρο που έχει γίνει αποδεκτό για δημοσίευση ενδέχεται να μην δημοσιευτεί στο αμέσως επόμενο τεύχος για διάφορους λόγους.
Σημειώνεται ότι το περιοδικό έχει ISSN.
Η Συντακτική Επιτροπή