Η βασική ιδέα ενός Πανηγυριου Φυσικών ΕΠιστημών είναι ο μαθητής να υποδυθεί ένα διαφορετικό ρόλο και να γίνει ένα είδος «παρουσιαστή» σε θέματα φυσικών Επιστημών, για μια μέρα της σχολικής χρονιάς, με όρους και συνθήκες που περιγράφονται στον οδηγό. Η ιδέα αυτή οικοδομήθηκε μέσα από τη μακροχρόνια θητεία μας στο Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Αγρίνιου. Η λέξη «παρουσιαστής» δεν είναι αρκετή για να περιγράφει μια τέτοια δραστηριότητα του μαθητή η οποία έχει διαστάσεις έντονα παιδαγωγικές. Για αυτό πρέπει να απαντηθούν σειρά ερωτημάτων όπως:
- Τι θα παρουσιάσει ο μαθητής;
- Σε ποιόν και με μαζί με ποιόν θα παρουσιάσει;
- Σε ποιο χώρο και χρόνο;
- Υπάρχει επικινδυνότητα σε τέτοιο εγχείρημα;
- Υπάρχει οικονομικό ή άλλο κόστος;
- Σε ποιο πλαίσιο θα ενταχθεί μια τέτοια δραστηριότητα;
- Υπάρχει κάποιο παιδαγωγικό όφελος για το μαθητή;
Τσοβόλας Σπύρος, Φυσικός, Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγρινίου
Ντασιώτης Φάνης, Χημικός, Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγρινίου
Μπακολίτσας Κώστας, Βιολόγος, Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγρινίου
Συνημμένα αρχεία: