Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
Τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.), 75 ενεργά ανά την Ελλάδα, είναι μία δομή της εκπαίδευσης που δημιουργήθηκε το 1993. Είναι η πιο πετυχημένη ίσως δομή, κατ’ ομολογία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και δικής σας, στις 26/1/2020 σε ομιλία σας στο Ίδρυμα Ευγενίδου κατά την τελετή βράβευσης των ομάδων που διακρίθηκαν στον πειραματικό διαγωνισμό EUSO 2020. Ένα μικρό δείγμα του έργου των Ε.Κ.Φ.Ε. μπορεί κάποιος να πληροφορηθεί από το εκπαιδευτικό υλικό που έχει δημοσιευτεί κατά καιρούς στις αντίστοιχες ιστοσελίδες τους (https://panekfe.gr/ekfe/contact). Με την αρωγή των Ε.Κ.Φ.Ε. έχουν δημιουργηθεί 1100 υπερσύγχρονα εργαστήρια Φ.Ε. σε αντίστοιχα Λύκεια της χώρας, που αποτελούν επένδυση για την πληρέστερη τεχνολογική μόρφωση των μελλοντικών πολιτών. Το έργο αυτό οφείλεται κατά βάση στη στελέχωση των Εργαστηρικών Κέντρων Φυσικών Επιστημών με αντικειμενικά κριτήρια από εκπαιδευτικούς που κατέχουν πολύ καλά το αντικείμενο, αλλά και κυρίως αγαπούν την εκπαίδευση και τους μαθητές τους.
Παρόλα αυτά, Υπεύθυνοι των Ε.Κ.Φ.Ε. εξαιρούνται από τον κατάλογο των εκπαιδευτικών που θα εμβολιασθούν με τα αδιάθετα εμβόλια, μετά από προφορικές εντολές στελεχών του υπουργείου σας, μολονότι τα Ε.Κ.Φ.Ε. δεν είναι διοικητικές μονάδες και πολλά από αυτά συστεγάζονται σε σχολεία. Επίσης όσοι Υπεύθυνοι Ε.Κ.Φ.Ε. δεν έχουν οργανική θέση σε Λύκειο, αποκλείστηκαν από την δυνατότητα του αυτοελέγχου (self-test), ακόμη και αν τα Ε.Κ.Φ.Ε. που εργάζονται συστεγάζονται με Λύκεια.
Αυτό έρχεται ως συνέχεια του αποκλεισμού μας από τις λίστες των επιμορφωτών, για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που αρχίζει αυτές τις ημέρες, με το αιτιολογικό από κάποιους αρμόδιους, ότι ο θεσμός των Ε.Κ.Φ.Ε., εκ παραδρομής, δεν αναφέρθηκε στο αντίστοιχο έργο του ΕΣΠΑ!
Τα τελευταία δύο χρόνια, το Επιστημονικό Σωματείο μας που εκπροσωπεί τους Υπευθύνους των Ε.Κ.Φ.Ε., έχει αποστείλει στο υπουργείο σας 4 επιστολές, στις οποίες δεν θέσαμε συντεχνιακά αιτήματα, αλλά ως επί το πλείστον εκφράσαμε προτάσεις και απόψεις για την βελτίωση της εργαστηριακής υποδομής και διδασκαλίας και την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Μέχρι σήμερα, δεν λάβαμε απάντηση σε καμία από αυτές.
Η χρησιμότητα και η αξία των Φυσικών Επιστημών αναδεικνύεται, για άλλη μια φορά, στην περίοδο της πανδημίας. Βασικός πυλώνας της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες, είναι η στήριξη στους θεσμούς και τις εργαστηριακές υποδομές, στοιχεία απαραίτητα για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Επειδή οι λόγοι υγείας υπερτερούν όλων των άλλων, για την αποκατάσταση της αδικίας, ζητούμε να συμπεριληφθούν οι Υπεύθυνοι των Ε.Κ.Φ.Ε. στους καταλόγους των εκπαιδευτικών που:
- θα εμβολιαστούν για την COVID19 από τα αδιάθετα εμβόλια και
- δικαιούνται τεστ αυτοελέγχου (self test) ανίχνευσης αντιγόνου του ιού,
ελαχιστοποιώντας έτσι τους κινδύνους που ενέχει η παρουσία τους μέσα στα σχολεία.
Για το Δ.Σ. της ΠΑΝΕΚΦΕ
Ο Πρόεδρος
Πάνος Μουρούζης Φυσικός, MSc Υπ. Ε.Κ.Φ.Ε. Κέρκυρας |
Η Γενική Γραμματέας
Μαρία Τσακίρη Φυσικός, DEA Υπ. Ε.Κ.Φ.Ε. Κέντρου |
Παράρτημα Ι:
ΟΙ ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ:
- 1η Επιστολή 10/9/19
https://panekfe.gr/downloads/panekfe/2019_Ypomnima-pros-Ypourgeio.pdf - 2η Επιστολή 24/9/19
https://drive.google.com/file/d/1blbIIgPgMX4g2Or_o8DMCatamuecupJE/view - 3η Επιστολή 14/9/20
https://panekfe.gr/press/ypomnima-tis-pan-e-k-fe-gia-ta-kritiria-epilogis-y-s-e-f-e - 4η Επιστολή 14/1/21
- https://panekfe.gr/press/ypomnima-tis-pan-e-k-f-e-gia-entaksi-ton-ypefthynon-e-k-f-e-sto-soma-epimorfoton-gia-tin-eks-apostaseos-ekpaidefsi
Παράρτημα ΙΙ:
Ενδεικτικός κατάλογος του έργου και των δράσεων των Ε.Κ.Φ.Ε. της χώρας:
- Συμμετοχή σε διεθνείς δράσεις όπως EUSO, Masterclasses, ScienceOnStage κλπ
- Μαθητικοί διαγωνισμοί και ημερίδες (Κατασκευών, Γιορτές Φυσικών Επιστημών, Ερατοσθένης, Διδακτικές Πρακτικές κ.α.)
- Υποστηρικτικό υλικό στις ιστοσελίδες μας (video πειραμάτων, φύλλα εργασίας, μαθήματα e-class, εργαστηριακοί οδηγοί, σενάρια εργαστηριακών μαθημάτων κ.α.)
- Επισκέψεις μαθητών στα Ε.Κ.Φ.Ε. και των Υπευθύνων Ε.Κ.Φ.Ε. στα σχολεία
- Υποστήριξη σχολικών εργαστηρίων (επισκευές, δανεισμοί, οργάνωση κ.α.)
- Επιμορφωτικές συναντήσεις δια ζώσης και, ειδικά τώρα στην πανδημία, εξ αποστάσεως
- Εξ αποστάσεως μαθήματα και παρουσίαση εργαστηριακών δραστηριοτήτων στα σχολεία
- Οργάνωση συνεδρίων και συμμετοχές σε συνέδρια
Σχετικά αρχεία: