ΠΡΟΣ : Δ/ντη Σπουδών Δ.Ε. κ. Στυλιανό ΜερκούρηΚΟΙΝ : Υπουργό κ. ΑρβανιτόπουλοΥφυπουργό κ. ΚεδίκογλουΕιδ. Γραμματέα : Σ. ΓκλαβάΔιεύθυνση ΣΕΠΕΔ
Θέμα : Οδηγίες διδασκαλίας Βιολογίας στο Λύκειο
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σχετικά με το έγγραφο με αρ.πρωτ. 139606/Γ2/01-10-2013 «Καθορισμός κα διαχείριση διδακτέας ύλης των θετικών μαθημάτων της Α΄ Ημερησίου και Α΄ και Β΄ Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2013-14», και το έγγραφο με αρ. Πρωτ. 139607/Γ201-10-2013/ «Καθορισμός και διαχείριση διδακτέας ύλης θετικών μαθημάτων των Β΄ και Γ΄ τάξεων Ημερήσιου και Γ΄ Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2013-14», με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι και φέτος σε αντίθεση με τη Φυσική και την Χημεία οι οδηγίες της Βιολογίας Λυκείου (παρά τον διπλασιασμό των ωρών διδασκαλίας στην Α΄ Λυκείου) δεν αναφέρονται σε πραγματοποίηση πειραματικών δραστηριοτήτων και εργαστηριακών ασκήσεων!Το ίδιο είχαμε επισημάνει και πέρυσι και σας είχαμε ενημερώσει.
Με βάση το γεγονός ότι:
1. Τουλάχιστον 1140 εργαστήρια Φυσικών Επιστημών ΓΕΛ, είναι εξοπλισμένα για την διδασκαλία της Βιολογίας:
- Με 16 μικροσκόπια ανά εργαστήριο
- Με 4 κασετίνες με 20 μικροσκοπικά παρασκευάσματα κατάλληλα να ενταχτούν στην διδασκαλία της βιολογία Λυκείου
- Με προπλάσματα Σκελετού ανθρωπίνου σώματος, ανθρώπινου κορμού, εγκεφάλου, ματιού , αυτιού, αναπαραγωγικού μηχανισμού ανδρός και γυναικός
- Με το Εκπαιδευτικό λογισμικό «ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ» για την διδασκαλία της Ανθρωπολογίας στη Α Λυκείου και στο οποίο επιμορφώνονται οι καθηγητές στην επιμόρφωση β επιπέδου στις ΤΠΕ
- Με σειρά ανθρωπίνων κρανίων για την διδασκαλία της εξέλιξης
- Με μοντέλο του DNA
2. Την ύπαρξη εργαστηριακών οδηγών Βιολογίας για το Λύκειο
3. Την υποστηρικτική δομή των ΕΚΦΕ για την υποστήριξη της εργαστηριακής διδασκαλία της Βιολογίας.
Θεωρούμε απαράδεκτο να μην αναφέρονται στις οδηγίες της διδασκαλίας της Βιολογίας στο λύκειο η διεξαγωγή εργαστηριακών ασκήσεων, η χρήση των προπλασμάτων και των εκπαιδευτικών λογισμικών.Οι εφαρμογή τέτοιων οδηγιών αφαιρεί από την διδασκαλία της Βιολογίας την εποπτεία και το πείραμα, τα βασικότερα χαρακτηριστικά της μεθοδολογίας των Φυσικών Επιστημών.Προσβλέποντας στις δικές σας ενέργειες.
Με τιμή Για το Δ.Σ. της ΠΑΝΕΚΦΕ |
|
Ο Πρόεδρος Κ. Καμπούρης |
Ο Γενικός Γραμματέας Γ. Τουντουλίδης |
Συνημμένα αρχεία: