Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο
Home » Αναρτήσεις » Επιστολή προς Υπουργείο Παιδείας: Αξιολόγηση δεξιοτήτων που απέκτησαν οι μαθητές στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών

Επιστολή προς Υπουργείο Παιδείας: Αξιολόγηση δεξιοτήτων που απέκτησαν οι μαθητές στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών

Τα εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών υλοποιώντας την 123033/Γ710/10 2012 απόφαση της Διεύθυνσης ΣΕΠΕΔ «Υποχρεωτικές εργαστηριακές δραστηριότητες μαθημάτων Φυσικών Επιστημών στα Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2012-2013. » επικουρούν με κάθε μέσον τους καθηγητές στην πραγματοποίηση των υποχρεωτικών εργαστηριακών ασκήσεων.

Με το Π.Δ. 60/ 30.03.2006 καθορίζεται η Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου. Στο Άρθρο 15 παρ.Ζ. «Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Χημεία – Βιοχημεία», αναφέρεται ότι:

1. Στα μαθήματα Φυσική και Χημεία Γενικής Παιδείας, Κατευθύνσεων και Επιλογής δίνονται στους μαθητές τέσσερα (4) θέματα που έχουν την παρακάτω μορφή:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των μαθητών και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος «Φυσική, Χημεία, Βιολογία».

Μέχρι σήμερα:

α) κατά την διαδικασία παρακολούθησης της ύλης των Πανελλαδικά Εξεταζόμενων Μαθημάτων, οι Σχολικοί Σύμβουλοι δεν ελέγχουν τους καθηγητές για την πραγματοποίηση των Υποχρεωτικών Εργαστηριακών Ασκήσεων από τους μαθητές, με αποτέλεσμα να μην θεωρείται υποχρεωτική η πραγματοποίηση τους.

β)οι μαθητές -αν και στο τετράδιο εξέτασης προστέθηκε μιλιμετρέ σελίδα, απαραίτητη για την γραφική παράσταση δεδομένων πειραματικών μετρήσεων – ποτέ δεν αξιολογήθηκαν σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων και άλλων δραστηριοτήτων με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η εργαστηριακή πρακτική των μαθητών στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών.

Με βάση τα παραπάνω ζητούμε να υποστηρίξετε την προσπάθεια που κάνουν τα ΕΚΦΕ στην ένταξη του πειράματος στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών ώστε να ενσωματωθεί και η εργαστηριακή διδασκαλία στην αξιολόγηση των μαθητών. Επιπλέον ζητούμε να μεριμνήσετε ώστε:

  1. Να τονιστεί ιδιαίτερα στους καθηγητές που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες στο Γυμνάσιο και το Λύκειο η αναγκαιότητα αξιολόγησης των μαθητών κατά τις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις, στις δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος «Φυσική, Χημεία, Βιολογία».
  2. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι κλ. ΠΕ04 μέσα από την διαδικασία παρακολούθησης της ύλης στα Πανελλαδικά Εξεταζόμενα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών, να ελέγχουν και την πραγματοποίηση των υποχρεωτικών εργαστηριακών ασκήσεων.

Τέλος σας ενημερώνουμε ότι είμαστε πρόθυμοι να αναλάβουμε πρωτοβουλίες σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους για ενημέρωση –επιμόρφωση των καθηγητών στην αξιολόγηση των μαθητών στις δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος «Φυσική, Χημεία, Βιολογία».

Με τιμή

 

Για το Δ.Σ. της ΠΑΝΕΚΦΕ

Ο Πρόεδρος

Κ. Καμπούρης
Φυσικός M.Sc.- MEd
Υπ. ΕΚΦΕ Χαλανδρίου

Ο Γενικός Γραμματέας

Γ. Τουντουλίδης
Φυσικός M.Sc.
Υπ. ΕΚΦΕ Πειραιά- Νίκαιας

Συνημμένα αρχεία:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.