Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο
Home » Αναρτήσεις » Επιστολή προς Υπουργείο Παιδείας: Χρήση εργαστηριακών οδηγών και τετραδίων εργαστηριακών ασκήσεων

Επιστολή προς Υπουργείο Παιδείας: Χρήση εργαστηριακών οδηγών και τετραδίων εργαστηριακών ασκήσεων

ΠΡΟΣ: Υφυπουργό Παιδείας κ. Α. Λυκουρέντζο

ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Ανδρέα Παπανδρέου 37

151 80, Μαρούσι

 

ΚΟΙΝ.: 1. Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

2. Διεύθυνση ΣΕΠΕΔ / Τμήμα ΣΤ΄ Μελετών

ΘΕΜΑ: «Χρήση εργαστηριακών οδηγών και τετραδίων εργαστηριακών ασκήσεων»

Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,

Η Υπουργική απόφαση 88162/Γ7/4-07-2008 του ΥΠ.Ε.Π.Θ. με θέμα: «Λειτουργία των Σχολικών Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών κατά το σχολικό έτος 2008-2009» (επισυνάπτεται) ορίζει ότι θα πρέπει να πραγματοποιηθούν κατ’ ελάχιστον εργαστηριακές δραστηριότητες, οι οποίες αναγράφονται στο βιβλίο ύλης, διότι αποτελούν οργανικό τμήμα της διδασκαλίας, και είναι:

1. Στα Γενικά Λύκεια: Δώδεκα (12) στη Φυσική, έντεκα (11) στη Χημεία και οκτώ (8) στη Βιολογία.

2. Στα Γυμνάσια: Δέκα (10) στη Φυσική, οκτώ (8) στη Χημεία και δέκα (10) στη Βιολογία.

3. Στα ΕΠΑ.Λ. τρεις (3) εργαστηριακές δραστηριότητες ανά μάθημα και τάξη.

Για την απρόσκοπτη λειτουργία των εργαστηρίων και την αρωγή στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς που χρησιμοποιούν το εργαστήριο, ορίζεται σε κάθε σχολικό εργαστήριο ένας Υπεύθυνος ΣΕΦΕ. Ο ΥΣΕΦΕ θα διαθέτει για τους ανωτέρω σκοπούς, οι οποίοι εντάσσονται στα διδακτικά του καθήκοντα, τρεις ώρες εβδομαδιαίως από το υποχρεωτικό του ωράριο.

Κ. Υφυπουργέ,

θεωρούμε ότι η εγκύκλιος 84994/Γ2/30-6-08/ΔΣΔΕ του ΥΠ.Ε.Π.Θ. με θέμα: «Χρήση εργαστηριακών οδηγιών και τετραδίων εργαστηριακών ασκήσεων» (επισυνάπτεται):

  1. αντιβαίνει με την ανωτέρω Υ.Α. («Εφόσον πραγματοποιούνται εργαστηριακές ασκήσεις …». Δηλαδή, οι εργαστηριακές ασκήσεις δεν είναι υποχρεωτικές;)
  2. Είναι άστοχη παιδαγωγικά και διδακτικά, γιατί δεν συγγράφονται πλέον «διδακτικά βιβλία», αλλά «διδακτικά πακέτα», αποτελούμενα αναπόσπαστα από το βιβλίο του μαθητή, τον εργαστηριακό οδηγό, το τετράδιο εργαστηριακών ασκήσεων, το εκπαιδευτικό λογισμικό και το βιβλίο για τον καθηγητή.
  3. Είναι πρακτικά ανεφάρμοστη (έλλειψη χώρων στις βιβλιοθήκες και στα σχολικά εργαστήρια για την φύλαξη τόσου μεγάλου αριθμού βιβλίων. Έλλειψη πολύτιμης ώρας από την εργαστηριακή εξάσκηση των μαθητών για την διανομή και την συλλογή των φωτοτυπιών).
  4. Είναι οικονομικά ασύμφορη: το κόστος των φωτοτυπιών είναι πολλαπλάσιο από το κόστος εκτύπωσης των αντίστοιχων βιβλίων.
  5. Αντιβαίνει με τις υποχρεώσεις της χώρας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι γνωστό ότι έχουν κατασκευαστεί και εξοπλιστεί πλήρως ενιακόσια (900) σχολικά εργαστήρια Φυσικών Επιστημών στα Γενικά Λύκεια, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή κοινότητα. Τα εργαστήρια αυτά κόστισαν εκατό χιλιάδες ευρώ (100000 ευρώ) περίπου το καθένα και η λειτουργία τους υπόκειται ακόμα σε κοινοτικό έλεγχο.

Για τους λόγους αυτούς, σας παρακαλούμε να μεριμνήσετε για την άμεση απόσυρση της εγκυκλίου.

Με τιμή

Για το Δ.Σ. της ΠΑΝΕΚΦΕ

Η Πρόεδρος

Ε. Τσιτοπούλου – Χριστοδουλίδη, φυσικός

Υπεύθυνη ΕΚΦΕ Αιγάλεω

Συνημμένα αρχεία:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.