Αγαπητοί συνάδελφοι,

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου που συνδιοργανώνει η ΠΑΝΕΚΦΕ στη Θεσσαλονίκη στις 16-17 Απριλίου 2016, προγραμματίζεται να πραγματοποιηθούν κάποιες ειδικές συνεδρίες με εισηγητές αποκλειστικά Υπευθύνους των Ε.Κ.Φ.Ε..

Στόχοι των ειδικών συνεδριών αυτών είναι:

  1. Να αναπτυχθεί εκπαιδευτικό υλικό που εξυπηρετεί στοχευμένα την πειραματική διδακτική προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών.
  2. Να παράσχουν στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς που θα τις παρακολουθήσουν λύσεις και προτάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν αυτούσιες στη σχολική τάξη, εκεί που υπάρχουν αλλά ακόμη και εκεί που δεν υπάρχουν οργανωμένα και εξοπλισμένα εργαστήρια.

Έτσι, στις συνεδρίες αυτές είναι επιθυμητό να παρουσιαστούν συγκεκριμένες και ολοκληρωμένες πειραματικές προτάσεις που άπτονται της ύλης των Φυσικών Επιστημών από την Ε’ τάξη του Δημοτικού μέχρι και τη Γ’ τάξη του Λυκείου. Οι προτάσεις αυτές θα πρέπει να αναφέρονται οπωσδήποτε σε ύλη που διδάσκεται αυτή τη στιγμή στα σχολεία και μπορούν να αφορούν είτε σε εναλλακτικές προτάσεις για δραστηριότητες που ήδη υπάρχουν στους εργαστηριακούς οδηγούς είτε σε νέες προτάσεις για την πειραματική διδασκαλία κάποιων φαινομένων ή θεματικών ενοτήτων.

Κάθε εργασία που θα γίνει δεκτή, μετά από κρίση όπως και οι υπόλοιπες εργασίες του Συνεδρίου, θα πρέπει να μπορεί να παρουσιαστεί μέσα σε 20 λεπτά της ώρας, ενώ φυσικά θα συμπεριληφθεί στα πρακτικά του συνεδρίου. Εναλλακτικά, κάποιες από αυτές μπορεί να δημοσιευτούν, μετά από επιλογή, στο περιοδικό Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση.

Για τη συγγραφή των εργασιών παρακαλείστε να ακολουθήσετε με «θρησκευτική ευλάβεια» τις οδηγίες που είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση:

http://physcool.web.auth.gr/synedrio2016/files/Odigos_syggrafis_ergasias.doc

Επίσης, προτείνεται κάθε εργασία να έχει:

  • Μία εισαγωγή στην οποία να παρουσιάζεται η προστιθέμενη αξία της πρότασής σας. Για παράδειγμα, αν προτείνετε μία εναλλακτική πρόταση για δραστηριότητες που ήδη υπάρχουν στους εργαστηριακούς οδηγούς, μπορείτε να περιγράψετε τα προβλήματα που παρουσιάζει η εν λόγω δραστηριότητα (τεχνικά, διδακτικά, χρόνου, συλλογής υλικών κ.λπ.). Αντίστοιχα,  αν προτείνετε μία νέα πρόταση για την πειραματική διδασκαλία κάποιου φαινομένου ή θεματικής ενότητας μπορείτε να περιγράψετε τους λόγους για τους οποίους πιστεύετε (ή μπορείτε να τεκμηριώσετε βιβλιογραφικά) ότι η πειραματική διδασκαλία του εν λόγω φαινομένου μπορεί να συνεισφέρει στην ομαλή εισαγωγή στην εμπλεκόμενη φυσική έννοια ή στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών κλ.π..
  • Μία αναλυτική περιγραφή των υλικών που απαιτούνται και οδηγίες για το στήσιμο εκ του μηδενός της πειραματικής διάταξης (αν υπάρχει). Ενδεχομένως, θα είχε ιδιαίτερη αξία για τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς της τάξης η προετοιμασία ενός σύντομου βίντεο που να αναπαριστά τα βήματα συναρμολόγησης της διάταξης.
  • Μία αναλυτική περιγραφή της διδακτικής διαχείρισης της προτεινόμενης πειραματικής προσέγγισης (προτεινόμενη διδακτική προσέγγιση, ερωτήσεις που θα τεθούν , βήματα που θα ακολουθηθούν, κ.λπ.).
  • Συμπεράσματα που απορρέουν από την εφαρμογή της πρότασης σε πραγματικές συνθήκες τάξης (αν έχει γίνει κάτι τέτοιο) ή στην επιμόρφωση συναδέλφων στα οικεία ΕΚΦΕ. Στο σημείο αυτό θα είχε αξία να παρουσιαστούν τυχόν προβλήματα που συναντήσατε σε διάφορα στάδια της εφαρμογής καθώς  και προτεινόμενες λύσεις-συμβουλές σε όσους θα τα ακολουθήσουν.
  • Τέλος, μη ξεχάσετε την παράθεση πηγών και βιβλιογραφικών αναφορών που τεκμηριώνουν επιστημονικά τις απόψεις που διατυπώνετε στο κυρίως κείμενο της εργασίας σας.

Το πλήθος των εργασιών που θα γίνουν δεκτές θα εξαρτηθεί από την ικανοποίηση των παραπάνω διατυπωμένων στόχων καθώς και με τους περιορισμούς που θα τεθούν από τη διαχείριση στο χώρο και στο χρόνο (διαθέσιμες αίθουσες, πόσες συνεδρίες μπορούν να πραγματοποιηθούν συνολικά κλ.π.).

Προσοχή! Μπορείτε έτσι κι αλλιώς να υποβάλλετε ανεξάρτητα και οποιαδήποτε άλλης μορφής εργασία σας στο Συνέδριο με σκοπό να παρουσιαστεί στις "συνηθισμένες" συνεδρίες. Η συμμετοχή στις ειδικές συνεδρίες της ΠΑΝΕΚΦΕ δεν ακυρώνει ή δεν υποκαθιστά τη διάθεσή σας να συμμετάσχετε με κάθε άλλον τρόπο στο Συνέδριο.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση επικοινωνήστε με τον Υπεύθυνο Ε.Κ.Φ.Ε. Ευόσμου Θ. Πιερράτο (2310706463, 6973311537, ).

CERN Education

cern education logoΟ δικτυακός τόπος του CERN education προσφέρει πληροφορίες σχετικά με προγράμματα εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικό υλικό για τα σχολεία. Δείτε περισσότερα...

Masterclasses

masterclasses logoΚάθε χρόνο, 10.000 μαθητές λυκείων σε 40 χώρες επισκέπτονται ένα από τα περίπου 200 πανεπιστήμια ή ερευνητικά κέντρα, προκειμένου να διαλευκάνουν τα μυστήρια της σωματιδιακής φυσικής. Πληροφορίες στη Διεθνή Ομάδα Εκλαΐκευσης Φυσικής Σωματιδίων και την Ελληνική Ομάδα Εκλαΐκευσης Φυσικής Σωματιδίων.

Hydrobot

hydrobot logoΤο Ίδρυμα Ευγενίδου, σε συνεργασία με το εργαστήριο Sea Grant του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (MIT), φέρνει στην Ελλάδα το Hydrobot, ένα πρόγραμμα θαλάσσιας ρομποτικής. Δείτε περισσότερα...

Science on Stage

science on stage logoΟι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο - Ευρώπη" (Science on Stage - Europe) είναι ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα με σκοπό την προώθηση των φυσικών επιστημών στο ευρύ κοινό. Πληροφορίες στην Ευρωπαϊκή πλατφόρμα καθώς και στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Συντονιστικής Επιτροπής του προγράμματος.

Science in School

science in school logoΤο Science in School έχει ως στόχο να προωθήσει τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών με την ενθάρρυνση της επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, των επιστημόνων, και όλους όσους εμπλέκονται στην εκπαίδευση των φυσικών επιστημών στην Ευρώπη. Δείτε περισσότερα...

ESA Education

esa education logoΗ Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (European Space Agency) παράγει πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για την εισαγωγή των εννοιών της διαστημικής τεχνολογίας στα σχολεία. Δείτε περισσότερα...

JSN Boot template designed by JoomlaShine.com