Αξιότιμη κυρία υπουργέ, 

Τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.),  75 ενεργά ανά την Ελλάδα, είναι μία δομή της εκπαίδευσης που δημιουργήθηκε το 1993. Είναι η πιο πετυχημένη ίσως δομή, κατ’ ομολογία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και δικής σας, στις  26/1/2020 σε ομιλία σας στο Ίδρυμα Ευγενίδου κατά την τελετή βράβευσης των ομάδων που διακρίθηκαν στον πειραματικό διαγωνισμό EUSO 2020.  Ένα μικρό δείγμα του έργου των Ε.Κ.Φ.Ε. μπορεί κάποιος να πληροφορηθεί από το εκπαιδευτικό υλικό που έχει δημοσιευτεί κατά καιρούς στις αντίστοιχες ιστοσελίδες τους (https://panekfe.gr/ekfe/contact). Με την αρωγή των  Ε.Κ.Φ.Ε. έχουν δημιουργηθεί 1100 υπερσύγχρονα εργαστήρια Φ.Ε. σε αντίστοιχα Λύκεια της χώρας, που αποτελούν επένδυση για την πληρέστερη τεχνολογική μόρφωση των μελλοντικών πολιτών.  Το έργο αυτό οφείλεται κατά βάση στη στελέχωση των Εργαστηρικών Κέντρων Φυσικών Επιστημών με αντικειμενικά κριτήρια από εκπαιδευτικούς που κατέχουν πολύ καλά το αντικείμενο, αλλά και κυρίως αγαπούν την εκπαίδευση και τους μαθητές τους.   

Παρόλα αυτά, Υπεύθυνοι των Ε.Κ.Φ.Ε. εξαιρούνται από τον κατάλογο των εκπαιδευτικών που θα εμβολιασθούν με τα αδιάθετα εμβόλια, μετά από προφορικές εντολές στελεχών του υπουργείου σας, μολονότι τα  Ε.Κ.Φ.Ε.  δεν είναι διοικητικές μονάδες και πολλά από αυτά συστεγάζονται σε σχολεία. Επίσης όσοι Υπεύθυνοι Ε.Κ.Φ.Ε. δεν έχουν οργανική θέση σε Λύκειο, αποκλείστηκαν από την δυνατότητα του αυτοελέγχου (self-test), ακόμη και αν τα Ε.Κ.Φ.Ε. που εργάζονται συστεγάζονται με Λύκεια.  

Αυτό έρχεται ως συνέχεια του αποκλεισμού μας από τις λίστες των επιμορφωτών, για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που αρχίζει αυτές τις ημέρες, με το αιτιολογικό από κάποιους αρμόδιους, ότι ο θεσμός των Ε.Κ.Φ.Ε., εκ παραδρομής, δεν αναφέρθηκε στο αντίστοιχο έργο του ΕΣΠΑ! 

Τα τελευταία δύο χρόνια, το Επιστημονικό  Σωματείο μας που εκπροσωπεί τους Υπευθύνους των Ε.Κ.Φ.Ε., έχει αποστείλει στο υπουργείο σας 4 επιστολές, στις οποίες δεν θέσαμε συντεχνιακά αιτήματα, αλλά ως επί το πλείστον εκφράσαμε προτάσεις και απόψεις για την βελτίωση της εργαστηριακής υποδομής  και διδασκαλίας και την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Μέχρι σήμερα, δεν λάβαμε απάντηση σε καμία από αυτές.

Η χρησιμότητα και η αξία των Φυσικών Επιστημών αναδεικνύεται, για άλλη μια φορά, στην περίοδο της πανδημίας. Βασικός πυλώνας της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες, είναι η στήριξη στους θεσμούς και τις εργαστηριακές υποδομές, στοιχεία απαραίτητα για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης στη χώρα μας. 

Επειδή οι λόγοι υγείας υπερτερούν όλων των άλλων, για την αποκατάσταση της αδικίας, ζητούμε να συμπεριληφθούν οι Υπεύθυνοι των Ε.Κ.Φ.Ε. στους καταλόγους των εκπαιδευτικών που: 

  1. θα εμβολιαστούν για την COVID19 από τα αδιάθετα εμβόλια και 
  2. δικαιούνται τεστ αυτοελέγχου (self test) ανίχνευσης αντιγόνου του ιού, 

ελαχιστοποιώντας έτσι τους κινδύνους που ενέχει η παρουσία τους μέσα στα σχολεία. 

 

Για το Δ.Σ. της ΠΑΝΕΚΦΕ

 

Ο Πρόεδρος

Πάνος Μουρούζης

Φυσικός, MSc 

Υπ. Ε.Κ.Φ.Ε. Κέρκυρας

 

Η Γενική Γραμματέας

Μαρία Τσακίρη

Φυσικός, DEA

Υπ. Ε.Κ.Φ.Ε. Κέντρου

 

Παράρτημα Ι: 

ΟΙ ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ:



Παράρτημα ΙΙ:

Ενδεικτικός κατάλογος του έργου και των δράσεων των Ε.Κ.Φ.Ε. της χώρας:

  • Συμμετοχή σε διεθνείς δράσεις όπως EUSO, Masterclasses, ScienceOnStage κλπ 
  • Μαθητικοί διαγωνισμοί και ημερίδες (Κατασκευών, Γιορτές Φυσικών Επιστημών, Ερατοσθένης, Διδακτικές Πρακτικές κ.α.)
  • Υποστηρικτικό υλικό στις ιστοσελίδες μας (video πειραμάτων, φύλλα εργασίας, μαθήματα e-class, εργαστηριακοί οδηγοί, σενάρια εργαστηριακών μαθημάτων κ.α.) 
  • Επισκέψεις μαθητών στα Ε.Κ.Φ.Ε. και των Υπευθύνων Ε.Κ.Φ.Ε. στα σχολεία 
  • Υποστήριξη σχολικών εργαστηρίων (επισκευές, δανεισμοί, οργάνωση κ.α.) 
  • Επιμορφωτικές συναντήσεις δια ζώσης και, ειδικά τώρα στην πανδημία, εξ αποστάσεως
  • Εξ αποστάσεως μαθήματα και παρουσίαση εργαστηριακών δραστηριοτήτων στα σχολεία 
  • Οργάνωση συνεδρίων και συμμετοχές σε συνέδρια

 

 

Σχετικά αρχεία:

CERN Education

cern education logoΟ δικτυακός τόπος του CERN education προσφέρει πληροφορίες σχετικά με προγράμματα εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικό υλικό για τα σχολεία. Δείτε περισσότερα...

Masterclasses

masterclasses logoΚάθε χρόνο, 10.000 μαθητές λυκείων σε 40 χώρες επισκέπτονται ένα από τα περίπου 200 πανεπιστήμια ή ερευνητικά κέντρα, προκειμένου να διαλευκάνουν τα μυστήρια της σωματιδιακής φυσικής. Πληροφορίες στη Διεθνή Ομάδα Εκλαΐκευσης Φυσικής Σωματιδίων και την Ελληνική Ομάδα Εκλαΐκευσης Φυσικής Σωματιδίων.

Hydrobot

hydrobot logoΤο Ίδρυμα Ευγενίδου, σε συνεργασία με το εργαστήριο Sea Grant του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (MIT), φέρνει στην Ελλάδα το Hydrobot, ένα πρόγραμμα θαλάσσιας ρομποτικής. Δείτε περισσότερα...

Science on Stage

science on stage logoΟι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο - Ευρώπη" (Science on Stage - Europe) είναι ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα με σκοπό την προώθηση των φυσικών επιστημών στο ευρύ κοινό. Πληροφορίες στην Ευρωπαϊκή πλατφόρμα καθώς και στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Συντονιστικής Επιτροπής του προγράμματος.

Science in School

science in school logoΤο Science in School έχει ως στόχο να προωθήσει τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών με την ενθάρρυνση της επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, των επιστημόνων, και όλους όσους εμπλέκονται στην εκπαίδευση των φυσικών επιστημών στην Ευρώπη. Δείτε περισσότερα...

ESA Education

esa education logoΗ Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (European Space Agency) παράγει πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για την εισαγωγή των εννοιών της διαστημικής τεχνολογίας στα σχολεία. Δείτε περισσότερα...

JSN Boot template designed by JoomlaShine.com