ΠΡΟΣ:
Γραφείο Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων,
Ανδρέα Παπανδρέου 37, TK 15 122, Μαρούσι

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

- Γραφείο Υφυπουργού Παιδείας κ. Ζαχαράκη

- Γενική Γραμματέα Υ.ΠΑΙ.Θ Π/θμιας, Δ/θμιας και Ειδικής Αγωγής (κ. Γκίκα Α.)

- Ι.Ε.Π.

Αθήνα, 2/9/2020

Αρ. Πρωτ.: 662

Όλοι οι επιστημονικοί φορείς συμφωνούν ότι η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στη χώρα μας συνεχώς υποβαθμίζεται. Η μείωση των ωρών διδασκαλίας τους, η χαμηλή απόδοση των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, η συνεχόμενη μείωση της ύλης, η απόδοση των μαθητών στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Pisa, η ποιότητα και οι αστοχίες των θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών, (φέτος η επιτροπή δέχτηκε ως σωστές δύο διαφορετικές λύσεις ενός θέματος) το επιβεβαιώνουν. Η υποβάθμιση αυτή έρχεται σε αντίθεση με την προσπάθεια της χώρας να δημιουργήσει εγγράμματους πολίτες, εφοδιασμένους με κριτική σκέψη και καινοτόμες ιδέες.

Το οξύμωρο της κατάστασης είναι ότι όσον αφορά την πειραματική διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, η χώρα μας διαθέτει μία αρκετά καλή υποδομή με βασικό κορμό τα 1100 υπερσύχρονα Σχολικά Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών (Σ.Ε.Φ.Ε.) που δημιουργήθηκαν με την αρωγή της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ισάριθμα Γενικά Λύκεια. Διαθέτει επίσης μία οργανωμένη υποστηρικτική δομή, αυτή των Ε.Κ.Φ.Ε., η οποία αποτελείται από 78 κέντρα ανά την Ελλάδα, στελεχωμένα με επιλεγμένους εκπαιδευτικούς υψηλών επιστημονικών προσόντων και με άριστη εργαστηριακή εμπειρία, αναγνωρισμένη διεθνώς. Παρ’ όλα αυτά, λόγω της παντελούς εγκατάλειψης θεσμών και υποδομών από όλες τις ηγεσίες του Υπουργείου των τελευταίων ετών, η κατάσταση αντί να βελτιώνεται, συνεχώς χειροτερεύει.

Γι’ αυτό ζητάμε για άλλη μία φορά, άμεση συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ώστε να εκθέσουμε τις απόψεις μας, με μοναδικό στόχο την αξιοποίηση των Σχολικών Εργαστηρίων και την αναβάθμιση των Φ.Ε., συνεισφέροντας στη δόμηση ενός εκπαιδευτικού συστήματος που θα εξυπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες της πατρίδας μας.

Η ανάγκη κατάθεσης των απόψεων του συλλόγου μας, ο οποίος σημειωτέον διαθέτει πολύ μεγάλη εμπειρία στο θέμα, γίνεται ακόμη πιο επιτακτική αφού η αξιοποίηση των εργαστηρίων, λόγω των ειδικών συνθηκών που βιώνουμε εξ’ αιτίας του κορωνοϊού, απαιτεί ειδικούς χειρισμούς και μέτρα, με πρώτιστο μέλημα την υγεία μαθητών και καθηγητών.

 

Για το Δ.Σ. της ΠΑΝΕΚΦΕ

 

Ο Πρόεδρος

Πάνος Μουρούζης
Φυσικός, M.Sc.
Υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Κέρκυρας

Η Γενική Γραμματέας

Μαρία Τσακίρη
Φυσικός, DEA
Υπεύθυνη Ε.Κ.Φ.Ε. Κέντρου

 

Σχετικά αρχεία: