ΠΡΟΣ:
Πρoϊστάμενο Τμήματος Γ΄ Μελέτης και Προμήθειας Εξοπλισμού κ. Ανδρέα Κωνσταντάρα,
Αυτοτελής Διεύθυνση Κτιριακής και
Υλικοτεχνικής Υποδομής Υπουργείο Παιδείας Έρευνας & Θρησκευμάτων, Ανδρέα Παπανδρέου 37, TK 15 122, Μαρούσι

ΚΟΙΝ.:
• ΥΠ.Π.Ε.Θ./ΔΣΔΕ/Τμήμα Α΄
• Ε.Κ.Φ.Ε. της χώρας

Αθήνα, 8/10/2017
Αρ. Πρωτ.: 521

Σχετ.: 1. ΥΠ.Ε.Π.Θ./Υ.Α./ΔIΕΦΕΣ με αριθμ. πρωτ. Φ.300.4/Ε1/1049/27-06-1984
2. ΥΠ.Ε.Π.Θ./Υ.Α./ΔΣΔΕ με αριθμ. πρωτ. Γ2/2388/23-6-2000
3. ΥΠ.Ε.Π.Θ./Σ.Ε.Π.Ε.Δ. με αριθμ.πρωτ. 131773/Γ7/22-11-2005
4. Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α./Σ.Ε.Π.Ε.Δ. με αριθμ.πρωτ. 123033/Γ7/10-10-2012
5. Υ.ΠΑΙ.Θ./Σ.Ε.Π.Ε.Δ. με αριθμ.πρωτ. 175710/Γ7/19-11-2013

Στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν αναπτυχθεί εργαστήρια Φυσικών Επιστημών. Τα εργαστήρια αυτά έχουν προφανή σκοπό χρήσης την εργαστηριακή εξάσκηση των μαθητών στα πλαίσια της διδασκαλίας των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών. Η εργαστηριακή διδασκαλία αποτελεί οργανικό τμήμα της διδασκαλίας των μαθημάτων αυτών, προβλέπεται από τα ισχύοντα προγράμματα σπουδών και καθορίζεται ειδικότερα με Υπουργική Απόφαση.
Ειδικότερα τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών που έχουν δημιουργηθεί στα Ενιαία Λύκεια μέσω του ΕΠΕΑΕΚ (1100 εργαστήρια σε όλη την χώρα) έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις πιο εξελιγμένες παιδαγωγικές αντιλήψεις, έχουν εξοπλιστεί με μοντέρνο, ακριβό και αξιόπιστο εποπτικό υλικό (αισθητήρες, ψηφιακούς παλμογράφους, μικροσκόπια κτλ) και έχουν κοστίσει 100000 ευρώ, κατά μέσο όρο, το κάθε εργαστήριο.

Αρκετοί Υπεύθυνοι Ε.Κ.Φ.Ε., στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους (βάσει της §2 του άρθρου 8 της Υπουργικής Απόφασης (Υ.Α.) 92985/Γ7/10-8-2012 (Φ.Ε.Κ. 2315 Β΄/10-08-2012, ΑΔΑ: Β4ΓΦ9-8ΤΟ)), με ανησυχία διαπιστώνουν, και γίνονται αποδέκτες παραπόνων από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ04, την αλλαγή χρήσης των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών σε σημαντικό αριθμό σχολείων. Θεωρούμε ότι το μέγεθος της ανθρώπινης προσπάθειας που έχει καταβληθεί από τις εκατοντάδες των εθελοντών εκπαιδευτικών σε όλη την χώρα, τα οικονομικά και τεχνικά μέσα που έχουν διατεθεί και κυρίως οι εκπαιδευτικές ελπίδες που έχουν επενδυθεί σ' αυτό το τεράστιο για τα Ελληνικά δεδομένα έργο επιβάλλουν την αποτελεσματική προστασία των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών των σχολείων.

Για τους παραπάνω λόγους πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητο να επικαιροποιηθούν και να επαναδιατυπωθούν οι εγκύκλιοι για την μη αλλαγή χρήσης των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ., οι οποίες ανέφεραν ότι:
«οι αίθουσες που διαμορφώνονται σε εργαστήρια Φυσικών Επιστημών θα πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό. Για οποιονδήποτε λόγο δεν επιτρέπεται η αλλαγή χρήσης τους ή η στέγαση τμήματος μαθητών σε αίθουσα εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών.

Στις περιπτώσεις που εμφανίζεται διαπιστωμένη στενότητα χώρου και μέχρι οριστικής λύσης του προβλήματος, επιτρέπεται η χρήση αυτών των αιθουσών μόνο για τη διδασκαλία των Φυσικών μαθημάτων».
Ως το επιστημονικό σωματείο της Πανελλήνιας Ένωσης των Υπευθύνων Ε.Κ.Φ.Ε. (http://panekfe.gr) παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες και είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφόρηση και πρόταση για την επίλυση του προβλήματος αυτού.

Με τιμή
Για το Δ.Σ. της ΠΑΝΕΚΦΕ

Η Πρόεδρος

Ε. Τσιτοπούλου – Χριστοδουλίδη
Φυσικός
Υπ. Ε.Κ.Φ.Ε. Αιγάλεω

Η Γραμματέας 

Μαρία Τσακίρη
Φυσικός, DEA
Υπ. ΕΚΦΕ Κέντρου

Συνημμένα αρχεία:

CERN Education

cern education logoΟ δικτυακός τόπος του CERN education προσφέρει πληροφορίες σχετικά με προγράμματα εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικό υλικό για τα σχολεία. Δείτε περισσότερα...

Masterclasses

masterclasses logoΚάθε χρόνο, 10.000 μαθητές λυκείων σε 40 χώρες επισκέπτονται ένα από τα περίπου 200 πανεπιστήμια ή ερευνητικά κέντρα, προκειμένου να διαλευκάνουν τα μυστήρια της σωματιδιακής φυσικής. Πληροφορίες στη Διεθνή Ομάδα Εκλαΐκευσης Φυσικής Σωματιδίων και την Ελληνική Ομάδα Εκλαΐκευσης Φυσικής Σωματιδίων.

Hydrobot

hydrobot logoΤο Ίδρυμα Ευγενίδου, σε συνεργασία με το εργαστήριο Sea Grant του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (MIT), φέρνει στην Ελλάδα το Hydrobot, ένα πρόγραμμα θαλάσσιας ρομποτικής. Δείτε περισσότερα...

Science on Stage

science on stage logoΟι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο - Ευρώπη" (Science on Stage - Europe) είναι ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα με σκοπό την προώθηση των φυσικών επιστημών στο ευρύ κοινό. Πληροφορίες στην Ευρωπαϊκή πλατφόρμα καθώς και στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Συντονιστικής Επιτροπής του προγράμματος.

Science in School

science in school logoΤο Science in School έχει ως στόχο να προωθήσει τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών με την ενθάρρυνση της επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, των επιστημόνων, και όλους όσους εμπλέκονται στην εκπαίδευση των φυσικών επιστημών στην Ευρώπη. Δείτε περισσότερα...

ESA Education

esa education logoΗ Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (European Space Agency) παράγει πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για την εισαγωγή των εννοιών της διαστημικής τεχνολογίας στα σχολεία. Δείτε περισσότερα...

JSN Boot template designed by JoomlaShine.com