ΠΡΟΣ: |
Αθήνα, 9/1/2018 Αρ. Πρωτ.: 530 |
Σχετ.: ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε., αριθμ. πρωτ.: 523/31-10-2017
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Επειδή γνωρίζουμε ότι πολύ σύντομα θα παρθούν αποφάσεις σχετικές με τις νέες δομές υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου, καθοριστικές για το μέλλον των Ε.Κ.Φ.Ε. στη χώρα μας, θα θέλαμε να σας επαναλάβουμε τους λόγους για τους οποίους το σωματείο μας εμμένει στην άποψη ότι για κανένα λόγο δεν πρέπει τα Ε.Κ.Φ.Ε. να ενταχθούν στα Ε.Κ.
- Είναι κοινώς αποδεκτό ότι θα πρέπει στη χώρα μας να ενισχυθεί η Τεχνική Εκπαίδευση ώστε να φθάσει στα ίδια περίπου ποσοστά φοίτησης σε σχέση με τη γενική παιδεία, του μέσου όρου της Ευρώπης. Ανάγκη που θα βοηθήσει στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας. Η στήριξη της Τεχνικής Εκπαίδευσης μπορεί να επιτευχθεί με την οικονομική ενίσχυση των ΕΠΑ.Λ., την κατοχύρωση εργασιακών δικαιωμάτων, καθώς και με την εναρμόνιση του προγράμματος σπουδών με τις ανάγκες της αγοράς. Η ένταξη των Ε.Κ.Φ.Ε. στα Ε.Κ. δεν νομίζουμε ότι θα βοηθήσει στην ενίσχυση των ΕΠΑ.Λ. Αντιθέτως, πιστεύουμε ότι θα δυσχεράνει μία τέτοια προσπάθεια, αφού θα έχουμε κάτω από την ίδια διοίκηση δύο εργαστήρια που θα απευθύνονται σε μαθητές που θα ακολουθήσουν διαφορετικές κατευθύνσεις.
- Επειδή ακριβώς τα εργαστήρια του Ε.Κ. αναφέρονται στα ΕΠΑ.Λ. ενώ τα Ε.Κ.Φ.Ε. αναφέρονται επιπλέον και στα Γενικά Λύκεια (αλλά και στα Γυμνάσια και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) είναι επόμενο να υπάρχει μία διαμάχη μεταξύ των καθηγητών του συλλόγου των Ε.Κ. και του υπευθύνου Ε.Κ.Φ.Ε. Αλήθεια πως θα χρηματοδοτείται ένα Ε.Κ.Φ.Ε. από το Ε.Κ. όταν μέρος των λειτουργικών του αναγκών θα εξυπηρετούν τα γενικά λύκεια, τα γυμνάσια και τα δημοτικά σχολεία, στα οποία το Ε.Κ. δεν έχει καμία αρμοδιότητα;
- Οι καθηγητές που ανήκουν στο Ε.Κ. είναι καθηγητές που το μάθημα που κάνουν έχει χαρακτηριστεί ως εργαστηριακό. Οι φυσικές επιστήμες στο χώρο των Γυμνασίων και των Λυκείων δεν είναι εργαστηριακό μάθημα. Άρα αν τα Ε.Κ.Φ.Ε. ενταχθούν στα Ε.Κ. θα πρέπει είτε τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών να χαρακτηριστούν ως εργαστηριακά είτε κάποια εργαστήρια των Ε.Κ. να αποχαρακτηριστούν από εργαστηριακά ώστε να δράσουν παρόμοια με τα Ε.Κ.Φ.Ε. Θεωρούμε ότι λόγω υψηλού κόστους θα είναι δύσκολο να υλοποιηθεί είτε η μία είτε η άλλη λύση, με απρόβλεπτες συνέπειες.
- Ο ρόλος των Ε.Κ.Φ.Ε., όπως προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις, είναι εντελώς διαφορετικός από το ρόλο των Ε.Κ. αφού τα Ε.Κ.Φ.Ε. έχουν και επιμορφωτικό ρόλο αναφερόμενο στους καθηγητές και στους δασκάλους της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού σχολείου. Σημειωτέον ότι ο επιμορφωτικός ρόλος των Ε.Κ.Φ.Ε. πρέπει να ενισχυθεί λόγω των νέων προγραμμάτων σπουδών για τις Φυσικές Επιστήμες που εκπονούνται. Με την ένταξη όμως των Ε.Κ.Φ.Ε. στα Ε.Κ. είτε αυτός ο ρόλος θα πρέπει να αλλάξει είτε να αλλάξει ο ρόλος των Ε.Κ. Θεωρούμε ότι και στις δύο πάλι περιπτώσεις θα δημιουργηθούν προβλήματα.
- Οι υπεύθυνοι των Ε.Κ.Φ.Ε. είναι εκπαιδευτικοί υψηλών προσάντων με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους, συγγραφείς εργαστηριακών οδηγών, προδιαγραφών εργαστηριακών οργάνων και συσκευών, με πλήθος επιστημονικών περγαμηνών κλπ. Θα μπορούν να διεκδικήσουν τη διεύθυνση των Ε.Κ.; Αν μπορούν, από την πρώτη στιγμή θα δημιουργηθούν προβλήματα με τη διεύθυνση των Ε.Κ. αφού στο πρόσωπό τους θα βλέπουν έναν μελλοντικό διεκδικητή της θέσης τους και όχι έναν συνεργάτη. Αν πάλι δεν έχουν αυτό το δικαίωμα, θα υπάρξει μία αδικία αφού άτομα με ειδικά προσόντα θα αποκλείονται αδικαιολογήτως από κάποιες διοικητικές θέσεις. Και πάλι οι συνέπειες θα είναι πολύ δυσάρεστες.
Κε Υπουργέ,
αν επιθυμείτε να διατηρηθεί και να ενισχυθεί ο και διεθνώς αναγνωρισμένος ως εξαιρετικά θετικός, θεσμός των Ε.Κ.Φ.Ε. θα πρέπει να εντάξετε τα Ε.Κ.Φ.Ε. σε κάποια άλλη από τις τρεις δομές που σκέφτεστε να υλοποιήσετε.
Με τιμή
Για το Δ.Σ. της ΠΑΝΕΚΦΕ
Η Πρόεδρος Ε. Τσιτοπούλου – Χριστοδουλίδη |
Η Γραμματέας Μαρία Τσακίρη |
Συνημμένα αρχεία: